www.ScubaDiving.hu

Fotók a nagy kék óceánokból
Bali - az Istenek szigete
Barátok Közt
csak úgy
Ketyerék
Amit tudni akartál, de sosem merted megkérdezni...
CP950, 990
Emlékek a múltból
ADRENALIN!!!!!!!
Hideg vízben is van élet!
hihi
Hírek Baliról!
De csak ha dícsérsz! :-))

Nyílt levél

Egy kedves barátom kifakadt. Joggal, és teljes egyetértésem.
Ezért szeretném megosztani veletek ezt is:
Remélem lesz válasz, is, természetesen annak is teret adok majd.

From: Németh József
To: kozlekedes@budapest.hu
Cc: cikkszerzonek@mail.index.hu ; ugyelet@mail.index.hu ; info@klubradio953.hu ; press@autoklub.hu ; em.pa.mo@freemail.hu

Sent: Friday, February 25, 2005 8:01 PM
Subject: Nyílt levél: Tiltakozás


Konyáry Zsófia
alosztályvezető asszony részére
Budapest Fővárosi Önkormányzat
Közlekedési Ügyosztály
Út- Műtárgy Alosztály

Tisztelt Alosztályvezető asszony!

Megdöbbenéssel hallgattam ma reggeli interjúját a Klub rádióban. Még nagyobb elképedéssel olvastam kijelentéseit az Index honlapján.

Nem szokásom leveleket írogatni sehova, mint ahogy az autóstársadalom is hosszú évek óta zokszó nélkül tűri a sarcokat, megaláztatásokat. De Önnek pozíciójánál fogva tudnia kell: a járműtulajdonosokat igenis felháborítják cinikus kijelentései. Felháborít az is, hogy egyre több fórumon kritizálják a "bunkó, agresszív" autósokat. Tudnia kell, hogy az autósok nem jobb és nem rosszabb emberek, mint bárki más. Ami agresszívvá és kultúrálatlanná teszi őket az a közeg, amelyet Ön és munkatársai "biztosítanak" számukra. Tehát igenis fel vagyok háborodva, hogy ilyen körülményeket teremtenek, és még hallatlan cinizmussal is tetézik!

Tiltakozom az ellen, hogy ilyen mentalitású személy lássa el a Közlekedési Ügyosztály egyik stratégiailag is fontos posztját. Budapesti polgárként kérem, hogy gondolja át álláspontját, kérjen elnézést a budapesti autóstársadalomtól kijelentéseiért, és amennyiben nem tud gyökeresen változtatni hozzáállásán, hagyja el az alosztályvezetői posztot.

Ma reggeli riportjában elhangzott, hogy az autósok vagy üljenek át a BKV járműveire, vagy vegyék tudomásul a budapesti utak állapotát, és redukálják a közlekedésük tempóját az Ön által kívánatosnak tartott szintre.

Ezúton tájékoztatom, hogy a felajánlott "megoldásokat" elfogadhatatlannak, cinikusnak, viszont szakmai alkalmatlansága bizonyítására tökéletesen alkalmasnak tartom.

Önnek minden eszközzel azon kellene dolgoznia, hogy a magyar gépjármű tulajdonosok megkapják azt a szolgáltatást, amelynek árát többszörösen megfizették. Ahol normális esetben 50-nel lehet közlekedni, ott lehessen ezzel a sebességgel biztonságosan, testi épségünk és vagyontárgyaink veszélyeztetése nélkül haladni. Ahol 70-nel, ott 70-nel, ahol 50-nél lassabb haladás indokolt, ott annyival. De ne az utak állaga határozza meg a tempót! Tartsák karban azokat úgy, hogy ne a kátyúkat kelljen kerülgetni. És itt az az érv sem érv, hogy az Önkormányzat nem rendelkezik a megfelelő forrásokkal. Önöket pont azért választották meg, illetve alkalmazzák az adófizetők pénzén, hogy ezeket a problémákat megoldják. Ha erre nem képesek - semmilyen időtávon! -, alkalmatlanok a feladat ellátására, és - Főpolgármestertől az Alosztályvezetőig - ezt belátva távozniuk kell! Még egyszer: a magyar autótulajdonosok, a járművük megvásárlásának pillanatától a világban egyedülállóan magas terheket fizetnek. Ezeket most nem sorolom fel. Tény azonban, hogy csak a személygépkocsi tulajdonosok évente jóval több, mint ezer milliárd forintot fizetnek meg a legkülönbözőbb adók és járulékok formájában. Nem másért, minthogy számukra az állam - részben az önkormányzatokon keresztül - megfelelő szolgáltatási színvonalat biztosítson. És ha ezen felül marad még forrás - és ilyen adók mellett hogyne maradna - abból támogassa a tömegközlekedést, az egészségügyet, az oktatást, a nyugdíjasokat - bármit. A támogatást köszönjék meg nekik szépen, és az autós elégedett lesz. De ne sikkasszák el a befizetéseket! Ne várjanak szolidaritást attól, akivel szemben nemhogy nem szolidárisak, de közellenségként kezelik! Az olyan szolgáltatót, aki a díj beszedése után az elvárható szolgáltatást nem biztosítja, és a díjat más célokra illetve saját gazdagodására (vö.: kiemelkedő államigazgatási foglalkoztatottság és költségek) fordítja, a köznyelv csalónak nevezi. Ha ezt még cinizmussal tetézi...

Az Ön által megfogalmazott "alternatíva", a BKV használata ugyanezt a cinizmust sugározza. Végiggondolta Ön, mi történne, ha az autósok szót fogadnának? A hihetetlenül magas állami támogatással, iszonyú veszteséggel és csapnivaló szolgáltatási színvonallal, de hatalmas adminisztratív létszámmal dolgozó BKV egy nap alatt omlana össze! Mit gondol, ha az autósok nem fizetnék a képtelenül magas adókat, miből lehetne finanszírozni a BKV csődjét?! És kérem ne magyarázzon félre: a tömegközlekedést támogatni és hatékonyságát fejleszteni kell. Nos, ez a két dolog, amit Önök nem tesznek. Miért ragaszkodnak például az önkormányzati tulajdonláshoz, csak nem így akarják kizsarolni a mind magasabb támogatást ahelyett, hogy piaci körülményeket teremtve kialakítanák a szolgáltatásnak és árának - részben támogatásból finanszírozott - egészséges arányát?!

Ön ezekkel a tényekkel természetesen tisztában van. Mint ahogy azzal is, hogy a közlekedés nem luxus, még ha államunk ilyeténképpen is kezeli a személygépjármű közlekedést. De hány olyan autóssal találkozott már, aki épp csak egy kicsit kiszaladt autókázni a városba? Esetleg parkolni egy jót...

Kérem gondolja át kijelentéseit, változtasson mentalitásán! Biztosítson nekünk járható utakat, ez az Ön feladata. Ha ezt nem tudja, nem akarja tenni kérem gondolja át, Ön-e a megfelelő ember erre a posztra.

Üdvözlettel

Németh József

ps.: megmértem a mai átlagsebességemet. 27,4km/óra. Akkor még gyorsulhatok? Vállalja a felelősséget?!

 

Magyarország, 2005 február 26.

<< vissza