A neve egyértelműen utal hogy honnan repül, 
              ez a Hong Kong-i légitársaság. Vicces csapat, de jók.
              Cat - macska, hay - széna, pacific - csendes, vagy a Csendes Óceán. 
              Én sem választottam volna más nevet egy, az Indiai Óceán felett 
              röpködő társaságnak. Talán mondjuk az "Iceberg Flash" 
              lett volna még ennyire találó. Na de ne a neve alapján ítéljük meg 
              őket!
              
            Csak érdekességképpen, egy kedves olvasó 
              elmagyarázta miért Cathay Pacific:
              "A Cathay Pacific-nak semmi köze se a cat-hez, se a hay-hez. 
              A Cathay egyszerűen Kína neve "külföldiül", angolosított 
              írásmóddal." Köszönöm!
            Amikor először repültem velük tuti jó volt. 
              Lehet hogy csak öregszem, és morózusabb vagyok, de most mintha nem 
              hozták volna a formájukat. Kezdődött a reptéren. Visszaküldtek mindenkit 
              akinek a kézicsomagja nehezebb volt 6 kilónál (igen ez a szabály, 
              de még soha nem volt problémám vele, egyébként is marha nehéz csomagokkal 
              utazom, fotóscuccokkal). Vissza sor végére. Láthatóan csak egyedül 
              én voltam ilyen birka, mert a kínai utasok mindent megpróbáltak 
              hogy ne álljanak sorba ismét, de nekik sem sikerült. (a kínaiak 
              egyébként is érdekes társulat. Mosolyogva, úgy tesznek mintha nem 
              értenék mit akarsz tőlük, de egyre csak a sor elejére mennek, és 
              furakodnak. Talán ezért jó üzletemberek, és Indonéziában ezért vernek 
              meg egy pár kínait Jakartában ha valami bajuk van.)
            Fenn a gépen újabb csalódás. A tuti folyosó 
              melletti hely igazából csak egy székkel van arrébb (majdnem), szóval 
              az ablak és a folyosó ülés között középen kell utaznom 11 órát. 
              Hurrá.
              A menü nagyon jól hangzik (itt legalább van menü). Mindenféle kimondhatatlan 
              fűszerekkel pácolt akármi előételnek (miért kell a francia nyelv 
              doktorának lenni ha enni akarok?), majd választani lehet a csirke, 
              sertés és a hal között. Francos szószok, szuper nevű édesség (annyira 
              nem volt rossz, de egy mignon jobb), és a végén kávé. Amire odaértek 
              hozzám (a gép felénél) a csirke kifogyott. De szemét vagyok, és 
              megkérdeztem hogy talán a másik soron talán akad. Nem, tuti hogy 
              nincs. Erőtlenül lemondtam a szemét stílusomról, és nem kérdeztem 
              meg hogy akkor minek a francos menü.
            De a WC tiszta (még valami parfüm is van 
              kinn, meg egy krém), de amikor lehajoltam hogy az arcomat megmossam, 
              akkor a fenekem a falba, majd az orrom a tükörbe csapódott. Hiába, 
              nagy vagyok. Aki nem próbált még a fejét 45 fokban félrehajtva vizelni 
              egy turbulenciában rázkódó gépen, annak ajánlom az érzést. Tutira 
              megtöri a világutazó balinézeken nevelkedett kisámfázott öntudatát. 
              Egyébként is, a repülőgépek WC-i megérnének egy külön kalandregényt, 
              és aki megtervezte, azt bezárnám oda vagy két hétre (és ráznám a 
              budit veszettül). A csapból egyszerre csak 0.007ml víz folyik, és 
              nem tudom az arcom a csap felé helyezni. Ha ráülök az alkalmatosságra, 
              akkor 45 fokban dőlve (ne maradjak túl sokáig), és a szippanás felér 
              egy pszichológia teszttel. (Aki nem sírva jön ki annak kötélből 
              vannak az idegei). Amerikai orvosprofesszorok évek óta tanulmányozzák 
              a repülőgépen elhelyezett WC-k ikonjainak jelentését, de a marhák 
              még nem tudták még kitalálni. Én meg nem vagyok orvosprofesszor...
            Az előző ülés rekeszében ajándék kis csomag 
              (el is hoztam hátha kellhet valahová). Kis nyakba akasztható zacsiban 
              fokrém, fogkefe, szemfedő (alváshoz, nem vészhelyzetre!), és egy 
              zokni. Szuper, mindenkire jó méret. A kínai gyerekek 14-es lábától 
              a himalájai jeti 77-eséig.
            Az előző ülés hátoldalán képernyő, és mozifilmek 
              mennek. Mondjuk alig látni ha az előttem ülő ledönti az ülését teljesen, 
              mert ugye LCD, és csak adott szögben látszik. A fejhallgató nem 
              volt rossz, nem kellett a fülemet 45 percig masszírozni 15 perc 
              használat után hogy visszatérjen belé az élet (volt ilyen is!). 
              Játékok ingyen (naná majd fizetek a Picipuha Solitaire játékáért!). 
              Igaz, a kezelő nem kivehető, szóval hamar feladtam. A mellettem 
              levő veséje komolyan sérült minden kártya levételekor. És meg kellett 
              tanulnom jobb kézzel kezelni a bal oldalon levő gombokat, mert csak 
              így fértünk el. Hejjj, azok a folyosó ülések! Ott csak a sztyuvik 
              ütik el az ember lábát, fejét max 20 percenként bazi nagy alumínium 
              kocsikkal, de mit nem adnék érte! 
            Mindent összevetve a Cathay Pacific kedves 
              légitársaság. A kiszolgálás megfelelő (óránként szolgálták fel az 
              italokat hogy ki ne száradjak - bár sprórolva, mert nagy többségében 
              nem a drága narancslevet ajánlgatták, csak vizet). A kaja megfelelő, 
              és a pilóta sem a szokásos baromságokat mondta be, hanem az igazat. 
              Hogy sorban állunk, 10 perc múlva szállunk fel, leszállásnál meg 
              elmesélte hogy ki van előttünk és mögöttünk (úgysem tudjuk lecsekkolni). 
              Ja, és a sztyuvik is csinosak. De sokan voltunk mint a kínaiak...